OV KSČM Znojmo

Sokolská 2048/28

669 02 Znojmo

GPS: 48°51ˇ31.232" N,

            16°3´12.166 "E

 

Kontakty:

tel.: +420 515 224 501

fax: +420 515 244 716

e-mail: 

ov.znojmo@kscm.cz    

 

Předseda Okresního výboru:

Mirek

   Vlašín Miroslav

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ěj. 

INFO

 

 

Počasí ve Znojmě

bouřkové oblasti on line

 

 

 

 

Znojmo KSČMVolbyMimořádné volby do poslanecké sněmovny 2013

Mimořádné volby do poslanecké sněmovny 2013

Volební program KSČM

(1.9.2013)

PROGRAM

PRO BUDOUCNOST

KSCM nabízí životaschopná rešení k oživení ekonomického rustu, rozšírení demokracie a zvýšení

životní úrovne vetšiny obyvatel Ceské republiky. KSCM tak usiluje o naplnení zájmu

a potreb obcanu, i tech, kterí v podmínkách kapitalismu nemají možnost zabezpecit vlastní

poctivou prací své rodiny primerenou životní úrovní, uplatnit se podle dosaženého vzdelání

a kvalifikace.

Za soucasnou krizi nemohou ožebracovaní obcané. Nemalý podíl na ní ale mají korupcníci,

tunelári i bankéri. Problémy nezamestnaných a sociálne vyloucených rešme odstranením jejich

prícin! KSCM odmítá tezi šírenou pravicí o šetrící a hospodárné pravici a rozhazovacné levici,

která zadlužuje stát. Lidé potrebují práci a solidní mzdu, ne sociální dávky!

Korupcní vláda Petra Necase, která vzešla z voleb v roce 2010, byla jen vyvrcholením pravicové

politiky, která dlouhodobe poškodila politické, sociální i ekonomické zájmy vetšiny obyvatel

Ceské republiky. Zavlekla zemi do pasti nesystémových škrtu a protilidových opatrení,

které vedou k ekonomické stagnaci a snižování životní úrovne vetšiny obcanu.

Neslavný konec této vlády poodhalil systém tesných vazeb na tzv. kmotry politických stran

a lobbistické skupiny s kriminálním pozadím. Ukázal na prohnilost politických elit, které se chopily

moci po roce 1989. Na tuto skutecnost KSCM dlouhodobe poukazovala a kritizovala ji.

KSCM si je vedoma, že neexistuje jednoduché rešení. Její program proto obsahuje komplex

rešení krátkodobých, strednedobých i dlouhodobých. K prvním krokum KSCM bude patrit zrušení

asociálních opatrení pravicových vlád a odvrácení privatizace zbytku verejných služeb.

Strednedobá opatrení navrhovaná KSCM smerují k nastartování vyššího výkonu ceské ekonomiky,

podpore investic a zvýšení zamestnanosti a sociálních jistot zamestnancu i dalších obcanu

na základe principu sociálního státu. Jen prostrednictvím techto opatrení muže dojít k únosnému

snižování zadlužování Ceské republiky a umorování jejího dluhu.

Strategickým cílem KSCM je socialismus, demokratická spolecnost svobodných, rovnoprávných

obcanu, spolecnost politicky a hospodársky pluralitní, postavená na maximální obcanské

samospráve, prosperující a sociálne spravedlivá, pecující o zachování a zlepšování životního

prostredí, zabezpecující lidem dustojnou životní úroven a prosazující bezpecnost a mír.

KSCM jako strana nezatížená korupcními aférami typickými pro ostatní parlamentní strany,

citelná a plnící své sliby, predkládá obcanum Ceské republiky tento program pro období po

predcasných volbách do Poslanecké snemovny.

Obnovme duveru v politiku a stát!

POCTIVOST

SE MUSÍ VYPLÁCET

KSCM se soustredí zejména na:

Prosazování zákona o majetkových priznáních pro

všechny obcany nad urcitou výši hodnoty majetku,

rozšírení informací o majetkových pomerech politiku,

verejných cinitelu a úredníku s významnými pravomocemi.

Prodloužení promlcecí lhuty u tzv. privatizacních zlocinu

a provedení inventury prodeju státního majetku.

Novelu zákona o financní kontrole ve verejné správe.

Vyvození osobní a trestní zodpovednosti konkrétních

cinitelu státu i místních samospráv za nekompetentní

rozhodování a závažná pochybení.

Prosazení zákona zakazujícího anonymní listinné

akcie, který zároven zpruhlední vlastnickou strukturu

podniku.

Dodržování transparentnosti výberových rízení (vcetne

podlimitních) a zavedení úcinného systému verejného

sledování zakázek od zadání až po realizaci.

Vytvárení takových podmínek pro Policii CR, Hasicský

záchranný sbor a celý Integrovaný záchranný systém,

které povedou ke zvýšení jejich akceschopnosti.

Zavedení hmotné odpovednosti státních úredníku,

soudcu i verejných cinitelu, kterí svým jednáním zpusobí

škodu na státním nebo verejném majetku.

Vytvárení legislativních predpokladu pro predcházení

korupci ve verejné správe a formulování protikorupcního

programu, zamereného na cinnost volených

zástupcu na všech úrovních státních a zastupitelských

orgánu, ale i vyšších úredníku státní a verejné správy.

Omezení a regulování lobbingu podle zákonných

pravidel.

Udržení profesionálu a specialistu v rámci Policie

CR, stabilizace policejního sboru a výchova nových

odborníku s ohledem na rust nároku výkonu služby.

Jednotnou organizacní strukturu Policie CR a obnovu

specializovaných útvaru, upevnení struktury a zlepšení

vybavení základních útvaru Policie CR.

Prosazování zákona o státní službe, který umožní

odpolitizovat státní správu, profesionalizovat státního

úredníka, zvýšit jeho odpovednost a soucasne jej

chránit proti politickým a jiným tlakum.

Zvýšení výslednosti práce orgánu cinných v trestním

rízení od vytvorení spolecenského tlaku na zrychlení

práce soudu až po efektivnejší cinnost policie a orgánu

cinných v trestním rízení, vcetne odborného

a materiálního zázemí.

Zprísnení trestu za korupci a castejší využití trestu

propadnutí majetku nebo ukládání vysokých penežitých

trestu u trestných cinu proti porádku ve vecech

verejných.

Tvrdé postihy za svévolné predražování státních

zakázek, založené na tichém kartelu soutežících firem

a zkorumpovaných úredníku.

Zachování struktury Hasicského záchranného sboru

CR v cele s generálním reditelstvím. Personální audit

a analýzu využitelnosti zarízení GR HZS CR.

Podporu dobrovolných hasicu zarazených do jednotek

Sboru dobrovolných hasicu, které jsou soucástí

poplachových plánu.

Rozšírení danových úlev pro cleny jednotek Sboru

dobrovolných hasicu a jednotek požární ochrany aktivne

zasahující ve výjezdových jednotkách a danové

zvýhodnení zamestnavatelu, kterí tyto cleny aktivne

zasahující ve výjezdových jednotkách zamestnávají.

PRÁCI MÍSTO

SOCIÁLNÍCH DÁVEK

KSCM se soustredí zejména na:

Zajištení kvalitního vzdelání a stabilních pracovních

míst. Odbornou prípravou dle poptávky trhu práce

zvýšit zamestnatelnost pracovních sil.

Prosazovat právo na práci a spravedlivé odmenování.

Zastavit stagnaci reálné úrovne mezd a platu pracujících

a celit neprimereným rozdílum v odmenování.

Podporu prorustových, chytrých a inovativních investic

a podporu exportu jako základu obnovy síly a konkurenceschopnosti

naší ekonomiky.

Návrh na vytvorení verejné komercní banky bez

poplatku, se zaruceným zhodnocením vkladu

a dostupnou úrokovou mírou na poskytované úvery.

Prosazování státem garantované potravinové bezpecnosti

a sobestacnosti, obnovení prísných potravinárských

norem kvality potravin.

Podporu konkurenceschopnosti malého živnostenského,

obecního a družstevního podnikání.

Opetovné posílení pracovního práva zamestnancu

a jejich zástupcu. Prednost zamestnávání na pracovní

smlouvu pred dohodami.

Všechny formy práce zrovnoprávnit ve vztahu

k danovým a pojistným plnením. Vyrovnání neoprávnených

rozdílu v odmenování žen a mužu - za stejnou

práci stejnou odmenu.

Postupné snižování rocního pracovního fondu a zvyšování

mezd. Obojí na úroven prumeru EU! Zajistí se

tím uvolnení nových pracovních míst i úspory na výdajích

za sociální dávky.

Uzákonení práva na první zamestnání pro absolventy

škol. Podpora absolventských míst pro zamestnavatele.

Znovuzavedení slev na daních u pracujících duchodcu.

Postupné zvyšování minimální mzdy až na

14 000 Kc (na 50 % prumerné mzdy).

Odhalování nelegálního zamestnávání vcetne zneužívání

tzv. švarcsystému, kontrola dodržování pracovne

právních predpisu a bezpecnosti a ochrany pri práci.

Nezvyšování neprímých daní zejm. DPH – požadujeme

postupný návrat k sazbám pred rokem 2007 (tj.

5 a 19 %). Jednání s EU o zavedení nulové sazby

DPH na léky.

Opetovné zarazení kultury do snížené sazby DPH

a zvýšení výdaju na kulturu na 1 % státního rozpoctu,

zavedení danových asignací.

Vrácení progrese do dane z príjmu fyzických osob –

aktuálne zavést po zrušení superhrubé mzdy 3 pásma,

19 %, 25 % a 32 %, a casem znovu 5 pásem.

Zavedení druhého pásma u dane z príjmu právnických

osob ve výši 25 % pro zisky nad 10 milionu Kc,

do zisku 10 milionu Kc ponechat zdanení 19 %.

Zavedení tzv. milionárské dane a dane na luxusní

zboží.

Prosazování efektivnejšího zdanení spekulacních presunu

kapitálu bez další záteže klientu bankovních ústavu.

Vypracování konceptu obnovy ekonomiky spolu

s návrhem restrukturalizace ekonomiky CR s akcentem

na vybrané obory prumyslu a zemedelství a spojené

s diverzifikací výroby a služeb.

Zprísnení odpovednosti vlády za výkon vlastnických

práv státu v podnicích s majetkovou úcastí státu

a zastavení další privatizace duležitého majetku státu.

Koncepcní charakter aktivit státu v ekonomice, zrízení

verejných fondu hospodárské rekonstrukce pro

strategické rízení verejných investic.

Zakládání nových podniku, dále výkup akcií vedoucí

k posílení státního majetku v podnicích duležitých

pro zamestnanost a ekonomickou bezpecnost státu,

ve strategických oblastech, jako jsou energetika, informacní

služby, bankovnictví, podpora zahranicního

obchodu, též voda a kanalizace ci težba surovin.

Podporu exportu a ochrana hospodárských zájmu

CR s pomocí posílení pojištení a exportních úveru,

rozvoje informacních a zprostredkovatelských služeb

a práce obchodních oddelení zastupitelských úradu

CR v zahranicí.

Podporu rozvoje vedy, výzkumu a inovací a jejich

investicní a financní zabezpecení na relativní úrovni

srovnatelné s nejvyspelejšími státy, tj. celkove ze

všech zdroju 3 % HDP.

Proverení politiky státních pobídek do soukromých

investic, zamerit je predevším na tvorbu pracovních

míst.

Vytvorení rovných podmínek pro domácí a zahranicní

kapitál a zabránení odcerpávání v CR vytvoreného

zisku do zahranicí – pro lepší šance ceských investoru

a výrobcu i posílení príjmu rozpoctu.

Zachování státní podpory stavebního sporení

a hypoték.

Omezování nátlakových praktik obchodních retezcu

zejména vuci dodavatelum zemedelských produktu

z CR.

Snížení nadmerné marže v podnikání s energií

s pomocí cinnosti ERÚ a ÚOHS.

Prosazování takové právní úpravy, která by umožnila

státu, krajum a obcím usmernovat rozvoj a strukturu

prumyslové výroby.

Omezení zbytecného dovozu dotovaného zahranicního

zboží a potravin napr. uvalením kompenzacního poplatku

pro dovozce ve výši dotace, kterou vlády západních

zemí tomuto zboží poskytují. Získané prostredky využít

napr. k rozvoji potravinárského komplexu.

Omezování výstavby velkých logistických center

v CR, vyžadující další zábor zejména zemedelské

pudy.

Preferenci verejné drážní a linkové dopravy v preprave

cestujících s cílem zabezpecit tak dopravu po

všechny dny v týdnu do škol, k orgánum verejné správy,

do zamestnání, do zdravotnických zarízení, za kulturou,

rekreací apod.

Prosazování železnicní dopravy jako pátere dopravní

soustavy (doprava nejméne narušující životní prostredí).

Pri rozdelování investic mezi silnicní a železnicní

dopravní infrastrukturu akcentovat více drážní dopravu.

Prosazování kombinované verejné dopravy.

Zrušení osvobození mezinárodní nákladní dopravy od

daní (jednáním v EU i WTO), které umožní omezit

zbytnou dopravu a odstranit deformaci trhu.

Uprednostnování staveb silnicních obchvatu mest

a obcí v investicích silnicní dopravní infrastruktury,

využívání Státního fondu dopravní infrastruktury.

BUDOUCNOST MLÁDÍ,

JISTOTY STÁRÍ

KSCM se soustredí zejména na:

Zrušení tzv. regulacních poplatku ve zdravotnictví

a stropu pro odvody na zdravotní a sociální pojištení

zavedené pravicovými vládami.

Dlouhodobou stabilizaci 1. státního duchodového

pilíre a umrtvení nového 2. pilíre na soukromé sporení,

který vyvádí peníze ze solidárního systému a vyplatí

se (pokud nezkrachuje) pouze úzké skupine obyvatel.

Zavedení institutu tzv. minimálního duchodu nad úroven

životního minima (s jeho postupným zvyšováním

až na 10 000 Kc mesícne).

Prosazení referenda o dalším osudu zákona o tzv.

církevních restitucích a urychlené zrušení príspevku

státu na cinnost církví.

Odmítnutí školného ve všech podobách pri rádném

prubehu studia.

Zajištení kvalitních verejných a sociálních služeb

dostupných všem potrebným obcanum.

Prosazování vzniku páterní síte neziskových nemocnic,

ambulancí a lékáren.

Zajištení bezplatné lécebné a preventivní zdravotní

péce na základe všeobecného zdravotního pojištení

s durazem na zachování její dostupnosti a kvality.

Zavedení jedné verejné zdravotní pojištovny.

Neomezování podílu zamestnavatelu na proplácení

náhrady mzdy v prípade nemoci a zvýšení plnení –

nemocenské dávky u dlouhodobých nemocí.

Prevedení úrazového pojištení zamestnancu zamestnavateli

z privátního sektoru na stát.

Prehodnocení metodiky posuzování závislosti postižených

a dalších osob na péci s cílem umožnit jim

dustojný život.

Stanovení pravidel pro marketingové pobídky farmaceutických

firem, které se promítají do cen léku, a boj

proti dalším druhum korupce ve zdravotnictví.

Presun težište zdravotní péce do oblasti prevence

a výchovu k vetší odpovednosti obcana za své zdraví.

Zajištení následné rehabilitacní a lázenské péce jako

nedílné soucásti péce o zdraví.

Pravidelnou valorizaci duchodu a sociálních dávek

podle inflace a vývoje prumerných mezd.

Zastavení klouzavého posouvání hranice prodlužování

veku pro nárok na starobní duchod. Nalezení dalších

zdroju príjmu do státem zabezpecovaného duchodového

systému.

Výstavbu a modernizaci domovu a zarízení pro seniory,

vcetne stacionáru pro seniory vyžadující celodenní

péci, zachování soucasných sociálních zarízení pro

seniory pri durazu na rozvoj terénních služeb, které

seniorum umožní zustat v domácím prostredí.

Prosazování zákona o sociálním bydlení, stanovení

normativu sociálne potrebných bytu a zavedení dalších

opatrení, jejichž cílem bude celit nárustu chudoby starých

a bezmocných nebo sociálne ohrožených.

Státní podporu výstavby startovacích a sociálních

bytu, zejména formou družstevního a obecního bydlení

s dostupným nájemným.

Státní regulaci cen plynu, elektrické energie, užitkové

a pitné vody, stocného, tepla a paliv, boj proti

jejich nadmernému zvyšování.

Zpracování politiky bydlení jako soucásti rozvoje

každé obce a zajištení bydlení pro obyvatele obce,

vcetne rádné péce o dosavadní bytový fond, a každorocní

výstavbu 30 000 nových bytu v souladu

s místní poptávkou po bydlení.

Prosazování výstavby družstevních domu a bytu na

neziskovém principu s pomocí Státního fondu rozvoje

bydlení a stavebního sporení.

Státní podporu a rozširování kapacit jeslí, materských

škol a služeb pro rodice. Zavedení povinné bezplatné

docházky v posledním rocníku materských škol.

Podporu ucnovskému a technickému školství

a zmeny ve financování vzdelávání, posilující jeho

efektivnost a kvalitu. Na financování by se mely podílet

i firmy, pro které jsou studenti pripravováni.

Zkvalitnení ucebních dokumentu a osnov; zavedení

jednotných ucebních osnov na úrovni základních škol.

Poskytování státních sociálních stipendií a stipendií

nejtalentovanejším studentum na základe jednotných

kritérií.

Zajištení a rozvoj financne dostupných a kvalitních

kolejí a menz.

Optimalizaci poctu vysokých škol na základe nárocných

akreditací.

Obnovu aktivní pomoci Úradu práce CR pri vyhledávání

vhodných pracovních míst a rekvalifikací pro

nezamestnané, zejména z rad mladistvých a dlouhodobe

nezamestnaných.

Podporu verejné diskuse o evropské iniciative za tzv.

bezpodmínecný základní príjem s cílem z dlouhodobého

hlediska garantovat všem obcanum EU bezpodmínecné,

individuální právo na uspokojení jejich materiálních

potreb k vedení dustojného života.

Zpracování koncepce propopulacní politiky zahrnující

podporu mladých rodin a zvýšení porodnosti.

Sladování rodinného a pracovního života pomocí

spravedlive odmenovaných flexibilních forem práce.

Úcinnejší koordinaci zainteresovaných subjektu

v práci na úseku sociálne právní ochrany detí

a financní a personální posílení sociálne právní péce

o deti a dalších sociálních služeb, zejména mediace.

Uzákonení náhradního výživného jako nároku dítete

garantovaného a posléze vymáhaného státem, zejména

v prípadech rodice, starajícího se o postižené díte.

Vedení obcí ci sdružení obcí k reálnému, financne

zvládnutelnému strednedobému plánování sociálních

služeb (komunitní plány).

Zamezení posilování privátních sociálních služeb na

úkor státních, krajských ci obecních organizací.

Resocializacní programy pro bezdomovce, podporu

chráneného bydlení, azylových domu, vývaroven

a lékarských stredisek pro bezdomovce.

Prosazování bezplatného vstupu do Národního

muzea, Národní galerie a dalších podobných kulturních

institucí jako soucásti vzdelávání celého národa.

Na vetší podporu státu a verejné správy pri vytvárení

podmínek pro telovýchovu, sport, turistiku a rekreaci

obcanu i její dostupnost - zejména detí a mládeže

z nízko príjmových rodin.

Podporu neprofesionální kultury, tvurcu a interpretu

vychovávajících zejména mládež ke slušnému chování,

úcte k práci, obcanské snášenlivosti a tradicím.

Obranu existující síte kulturních zarízení a podporu

jejího rozširování, jakožto i podporu kulturního života

v regionech a oživení kulturních památek.

Verejnoprávní televizi a rozhlas kultivovane sloužící

verejným zájmum, otevrít otázku financování verejnoprávních

medií, nezávislá kontrola vyváženosti a objektivity

informací ve verejnoprávních médiích.

Prosazování cistoty a ochrany ceského jazyka

v médiích a pri výuce na všech stupních škol.

Spolupráci obcanského sektoru a státních orgánu na

efektivní ochrane spotrebitelu zboží a služeb.

Ochranu práva žen na rozhodování o vlastním tele,

hrazení antikoncepce ze zdravotního pojištení na podporu

plánovaného rodicovství.

ODPOVEDNOST

K PROSTREDÍ,

VE KTERÉM ŽIJEME

KSCM se soustredí zejména na:

Prosazování strategie udržitelného rozvoje spojené

s vizí dlouhodobého ekonomického rozvoje v souladu

se sociální soudržností a ekologickými standardy.

Efektivnejší protipovodnovou ochranu a zlepšení

vodních pomeru v krajine. Ochranu zdroju pitné vody

a vodních zdroju.

Nalezení spolecensky prijatelné a úmerné meze

težby nerostných surovin.

Podporu ekologických funkcí zemedelství, ekologické

krajinotvorby a urbanistiky a na ochranu biodiverzity.

Podporu ekologicky šetrných druhu dopravy, zejména

kombinované dopravy, vnitrozemské vodní dopravy

a železnicní dopravy.

Prosazování ekologicky šetrných a financne únosných

zpusobu získávání energie a snižování energetické

nárocnosti výroby i spotreby ve všech oblastech.

Zvýšení podílu obnovitelných zdroju energie, avšak

bez dodatecného rustu cen energií pro spotrebitele.

Zlepšení dlouhodobe špatné kvality ovzduší, a to

nejenom v Moravskoslezském kraji, ale na velké cásti

území CR.

Zahájení systémových zmen ve zpusobu nakládání

s odpady, predevším s jejich trídením a recyklací, rozvíjení

prumyslu zpracování odpadu.

Dodržování zákazu dovozu odpadu ze zahranicí

k uskladnení a likvidaci v CR.

Podporu energetické nezávislosti CR, a to dalším

využíváním jaderné energetiky, ekonomicky rozumným

využíváním obnovitelných zdroju energie a postupným

snižováním spotreby uhlí v teplárenství a energetice.

Úmerné meze težby nerostných surovin a úcinná

opatrení proti znecištování pudy a horninového prostredí

prumyslovou výrobou, podporu rekultivace a sanace.

Prosazování udržitelných forem hospodarení, aktivní

role zemedelcu pri ochrane krajiny, ochrany a obnovy

vodních zdroju a zemedelského i lesního pudního

fondu jako nenahraditelných prírodních zdroju.

Provedení zásadních systémových zmen státní správy

v oblasti životního prostredí. V exekutive zohlednovat

soulad ekologických a národohospodárských priorit.

Udržení práva obcanu být informován o ekologických

dopadech hospodárských cinností a staveb

a práva úcastnit se spolurozhodování o životním prostredí.

Výsadbu druhove pestrejších lesu; vymezování prvku

územního systému ekologické stability v územních plánech

a realizaci techto plánu.

Pokracování výstavby a modernizací cistíren odpadních

vod a kanalizacních systému.

Vnímání myslivosti, rybárství, vcelarství, chovatelství

a zahrádkárství jako soucásti systému ochrany prírody.

Intenzivní dialog s ekologickými odborníky, strukturami

obcanského a ekologického hnutí napríc politickým

spektrem.

VÍCE ROZHODOVACÍCH

PRAVOMOCÍ LIDEM!

KSCM se soustredí zejména na:

Prijetí ústavního zákona o obecném referendu

a zjednodušení vyhlašování místních a regionálních

referend.

Posílení úcasti obcanu na tvorbe politických rozhodnutí,

posílení verejné kontroly, transparentnosti práce

všech zastupitelských orgánu.

Zahájení diskuse o upresnení ci zdokonalení Ústavy

CR a klícových zákonu s cílem upevnit demokratický

právní stát a obhájit princip svobodné souteže politických

stran v rámci parlamentního systému.

Opatrení smerující k postihu subjektu poskytujících

nevýhodné pujcky a k zamezení neoprávnených a predražených

exekucí majetku.

Tvrdé postihy vuci spekulantum s byty, pozemky

a vuci lidem zneužívajícím sociální dávky všeho druhu.

Odstranení ekonomických prekážek prístupu obcanu

k právu (bezplatná právní pomoc, úprava soudních

a správních poplatku apod.).

Vetší ochrana dlužníku, posílení kontroly zákonných

exekutoru, jasná pravidla pro nebankovní poskytovatele

spotrebitelských úveru; hodnota dluhu by nemela

neprimerene narustat o lichvárské úroky a nadmerné

sankce.

Podpora dluhového poradenství, financního poradenství

a financní gramotnosti, predcházení insolvenci

domácností.

Prosazování návrhu zákona o pomerném zastoupení

v orgánech zastupitelstev a parlamentu. Posílení pravomocí

zastupitelstva na úkor rady, posoudit možnost

zmeny na jednokomorový Parlament CR, popr. premeny

Senátu na zástupce regionu.

Uzákonení možnosti (za jasne stanovených podmínek)

nezávislého soudního rozhodnutí o ztráte mandátu

poslance, pokud se v prubehu výkonu svého mandátu

podstatne odchýlí od volebního programu politického

subjektu, za který byl zvolen.

Nedotknutelnost svobody slova, vedeckého bádání

i umeleckého projevu. Odmítnutí snah omezovat tuto

svobodu autoritativními zásahy politiku a pokusy kriminalizovat

pomocí zákonu celé myšlenkové proudy

a jejich predstavitele.

Obnovení duvery verejnosti v právo a možnost jeho

dodržování. Zjednodušení právního rádu a stabilizace

právního systému.

Zrychlení a zjednodušení soudního rízení bez újmy

na právech úcastníku rízení (jen výjimecne vracet vec

k novému posouzení).

Posilování právního vedomí obcanu a rozšírení právní

výchovy, její zarazení do výukových programu všech

typu škol.

Dusledný boj proti všem formám násilí na ženách,

detech a seniorech.

Podporu sdružování detí a mládeže a jejich spoluúcasti

na všech úrovních na rozhodování o vecech,

které se jich týkají; prijetí zákona o detech a mládeži,

uzákonení institutu detského ombudsmana.

Podporu obcanských sdružení a iniciativ - konzultovat

s nimi pripravované legislativní i exekutivní zmeny.

Prohloubit spolupráci s nimi, s odbory a levicovými

i sociálne cítícími verícími.

Podporu snah zamerených proti omezování svobody

internetu.

Redukci umele posilovaných monopolu v oblasti

vývoje informací, které neoduvodnene zvýhodnují velké

korporace a brání tvurcím aktivitám kapitálove slabších

firem.

Zkrácení neprimerených lhut ochrany autorských

práv.

Podporu rovného prístupu k využití informacních

technologií všemi generacemi a ve všech oblastech

života.

ANO SVETU,

NE ZBRANÍM

KSCM se soustredí zejména na:

Dusledné uplatnování Charty OSN a posilování klícové

role OSN, respektování a dodržování mezinárodního

práva pro všechny zeme.

Zamezení jakýmkoli snahám o výstavbu cizích vojenských

základen na území CR a o úcast na vojenských

zásazích na cizím území bez mandátu RB OSN.

Prekonání agresivních bezpecnostních bloku a prosazování

modernejší, kolektivní celoevropské organizace

bezpecnosti.

Pokracování tradic helsinského mírového procesu

zejména v oblasti mírové diplomacie a lidských práv,

bez recidiv studené války.

Dusledné prosazování politiky nevmešování do vnitrních

záležitostí jiných zemí a odpor vuci všem formám

terorismu, vcetne státního.

Posílení boje proti fašismu, rasismu, nesnášenlivosti

a diskriminaci.

Odmítání jakéhokoli vmešování zahranicních nátlakových

skupin, vcetne spolku vznášející požadavky

odsunutých Nemcu, do vnitrních záležitostí CR, jakož

i zpochybnování dekretu prezidenta Beneše.

Uplatnení principu nedotknutelnosti státních hranic,

odmítnutí separatistických snah porušujících usporádání

Evropy po 2. svetové válce.

Plné zajištení rovnoprávného postavení clenských

zemí v politických institucích EU. Cílevedome odmítat

rozsáhlou byrokratizaci a pretrvávající deficit demokracie

v politickém rozhodování EU a odstranit je.

Požadavek na zrušení NATO jako dlouhodobý cíl

a jako minimální cíl vystoupení CR z jeho vojenských

struktur. Pojetí bezpecnosti CR a Evropy v celoevropském

rozmeru a na základe celosvetové bezpecnosti.

Revizi neprijatelné praxe NATO z roku 1999, která

obsahuje „právo preventivních úderu“ a pusobení daleko

za hranicemi clenských zemí i bez mandátu podle

mezinárodního práva.

Požadavek na obnovení obranyschopnosti Ceské

republiky, vypracování nové obranné a bezpecnostní

strategie CR a tomu odpovídajících ekonomických

podmínek.

Zprísnení podmínek vyslání ozbrojených složek vojáku

Armády CR do zahranicní -uskutecnovat je pouze

se souhlasem obou komor parlamentu a na základe

požadavku Rady bezpecnosti OSN. Humanitární mise

podle situace a vlastních možností speciálních sil CR

a Armády CR.

Požadavek optimalizace bezpecnostního systému

CR, úpravy kompetencí a sladení provádecích cinností

mezi Hasicským záchranným sborem, Policií CR,

Záchrannou zdravotní službou a Armádou CR jako

soucástí jednoho integrovaného multifunkcního celku -

podmínku jeho pripravenosti celit bezpecnostním rizikum

na vlastním území, vcetne projevu mezinárodního

terorismu.

Udržení výjimecných vztahu a užší spolupráce se

Slovenskem na bázi rovnoprávnosti a vzájemné výhodnosti,

v rámci rozvoje dobrých vztahu se sousedními

zememi a v rámci Visegrádské skupiny a CEFTA.

Odmítnutí snah, aby pod záminkou boje proti terorismu

docházelo k omezování obcanských a lidských

práv, rozvoji zbrojení a ke zhoršování životních podmínek

lidí.

© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena